جستجو
جستجو

۱۰ جاذبه گردشگری دارای رتبه برتر در پاریس

آنچه در این مطلب میخوانید

چه آفتاب در تراس های کافه ای در سن ژرمن درخشان بتابد  و چه غبارهای مالیخولیایی رود سن ، کلیسای جامع نوتردام را در برگرفته باشد، فضای جادویی پاریس راهی عاشقانه برای بازدیدکنندگان دارد.

آشنایی با جاذبه های گردشگری پاریس

این شهر بی نظیر مملو از بناهای باشکوه مانند برج ایفل ، طاق پیروزی و پانتئون است. با این وجود جذابیت پاریس در جزئیات کوچک نهفته است: خیابان های عجیب و سنگفرش پ ، درختان کاملاً آراسته ، کافه­های خوش عطر و گالری های هنری آوانگارد. ساختمان های این شهر مانند یک موزه واقعی در فضای باز خود یک آثار هنری هستند

دنیایی از کشف در محله های متمایز در انتظار است: هزارتوی پیچ در پیچ خیابان های قدیمی در محله لاتین قرون وسطایی ، صحنه کافه افسانه ای در سن ژرمن و فضای روستای بوهمی مونمارتر.  پاریس مانند طلسمی شما را  افسون می کند. یک دیدار ممکن است یک عشق مادام العمر را القا کند. با لیست بهترین جاذبه های گردشگری پاریس بهترین مکان ها را برای بازدید در این شهر جادویی پیدا کنید.

برج ایفل یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری پاریس

برج ایفل

برج ایفل که بیشترین بازدید از جاذبه های گردشگری پاریس را به خود اختصاص داده است ، در لیست مکان های بازدید از فرانسه در رتبه های برتر قرار دارد . باورش سخت است که این سازه هنگام رونمایی از آن بعنوان یک هیولا کنار گذاشته شد. این برج نمادین توسط الکساندر-گوستا برای نمایشگاه پاریس در سال ۱۸۸۹ که یکصدمین سالگرد انقلاب فرانسه بود ، طراحی شد.

این برج شامل ۱۸۰۰۰ بخش آهن محکم (بیش از ۱۰ هزار تن وزن) است که توسط ۲.۵ میلیون پرچ نگهداری شده اند. این سازه ابتکاری اکنون شاهکار معماری استادانه ای تلقی می شود و نمادی ترین منظره پاریس است.  این برج با رسیدن به ۳۲۴ متر ارتفاع ، بلندترین ساختمان جهان تا زمان ساخت ساختمان امپایر استیت بود.

بازدیدکنندگان می توانند با آسانسور و یا با استفاده  از ۳۶۰ پله بالا بروند تا به سطح اول (در ۵۷ متری) و ۳۴۴ پله دیگر به سطح دوم (در ۱۱۵ متری) برسند. چشم اندازها از هر دو سطح اول و دوم دیدنی هستند. برای رسیدن به سطح بالاتر ، در ارتفاع سرگیجه آور ۲۷۶ متر ، نیاز به یک سوار شدن به یک آسانسور هیجان انگیز از سطح دوم است. 

بازدید از سطح سوم یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که می توان در پاریس انجام داد ، برای کسانی که دوست دارند در یک وعده غذایی لذیذ لذت ببرند ، رستوران ژول ورن در طبقه دوم است. این رستوران دارای پنجره های گسترده است ، که به مسافران امکان لذت بردن از پانورامای شگفت انگیز را می دهد.

بهتر است بلیط را از قبل تهیه کنید ، به خصوص اگر در فصل های شلوغ از آن بازدید می­کنید. برای اطمینان از بهترین تجربه ممکن ، گردشگران می توانند در تور دسترسی اولویت برج ایفل ثبت نام کنند . این تور یک ساعته به گردشگران این امکان را می دهد تا از ایستادن در صف های طولانی پرهیز کنند و مزایای توضیحات آموزشی را به شما می دهد. یک راهنمای آگاه اطلاعات جالبی را به اشتراک می گذارد .

موزه لوور

یک کاخ مجلل که روزگاری محل زندگی پادشاهان فرانسه بود ، لوور مهمترین موزه های برتر پاریس است . بازدیدکنندگان وارد حیاط کاخ در هرم شیشه ای می شوند (طراحی شده توسط Ieoh Ming Pei در سال ۱۹۱۷) موزه لوور دارای بیش از ۳۰،۰۰۰ اثر هنری است (بسیاری از آنها شاهکار محسوب می شوند) – از آثار باستانی گرفته تا نقاشی های اروپایی قرن ۱۵ تا ۱۹.

دیدن همه اینها در یک بازدید غیرممکن است ، اما گردشگران می توانند بر روی یک گالری خاص مانند مجسمه سازی کلاسیک ، هنر رنسانس ایتالیا یا نقاشی های فرانسوی قرن هفدهم تمرکز کنند و یا برای بازدید از نکات برجسته موزه لوور از  یک تور راهنما استفاده کنند

موزه لوور یکی از جاذبه های گردشگری پاریس

معروف ترین آثار:

  • مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی (۱۵۰۳-۱۵۰۶)
  • ونوس میلو
  • مجسمه‌ی بالدار پیروزی ساموتراس
  • نقاشی تاج‌گذاری ناپلئون، اثر ژاک لویی داوید
  • نقاشی کشتی مدوسا، اثر تئودور ژریکو
  • نقاشی آزادی هدایتگر مردم، اثر اوژن دلاکروا
  • نقاشی جشن عروسی در قانا، اثر پائولو ورونزه
  • مجسمه‌ی گاو بالدار با سر انسان
  • مجسمه‌ی ابوالهول اعظم از شهر تانیس
  • لوح حمورابی

برای بهره مندی بیشتر از بازدید از موزه لوور ، گردشگران می توانند یک تور راهنما داشته باشند.  در این تور سه ساعته ، یک راهنمای آگاه در مورد مجموعه ها بحث می کند ، اطلاعات جالب درباره نقاشی ها را توضیح می دهد و به سوالات شما پاسخ می دهد.

لوور از یک طرف توسط باغ تویلری  ، یکی از بزرگترین و دوست داشتنی ترین پارکهای پاریس احاطه شده است . André Le Nôtre معمار مشهور مناظر (که باغ های ورسای را طراحی کرد) باغ تویلری را به سبک کلاسیک فرانسوی ایجاد کرد. در باغ های رسمی درختان کاملاً آرایش یافته ای وجود دارد. دو برکه؛ و تندیس های رودن ، جاکومتی و مایول. نیمکت های پارک مکانی برای استراحت و لذت بردن از مناظر ارائه می دهند. چندین کافه رستوران با صندلی های فضای باز نیز وجود دارد.

کلیسای جامع نوتردام پاریس

در قلب پاریس نزدیک جاذبه های محله لاتین قرار دارد  ، جزیره ای در رود سن ، مرکز تاریخی و جغرافیایی پاریس است. رومی ها در این قطعه زمین کوچک ، شهر گوتو-رومی لوتیا را بنا کردند و از قرن ۶ تا قرن ۱۴ ، پادشاهان فرانسه در اینجا اقامت داشتند.

کلیسای جامع نوتردام در سال ۱۱۶۳ توسط پادشاه لوئی نهم (سنت لوئیس) و اسقف موریس سالی تاسیس شد و ساخت آن بیش از ۱۵۰ سال به طول انجامید. کلیسای جامع برای اولین بار به سبک گوتیک اولیه ایجاد شد. در سال ۱۹۹۱ این بنا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

۲۱ چهره بالای درب گالری پادشاهان باشید که در طول انقلاب سر خود را از دست داده اند.گردشگرانرا شگفت زده خواهد کرد. (سرها اکنون در موزه Cluny به نمایش گذاشته شده اند.) پس از تحسین درگاه تزئینی ، وارد حرم شوید تا از ابهت این فضای طاقدار عظیم لذت ببرید. این محراب تقریباً بی پایان به نظر می رسد و با نور شمع های لرزان بازدیدکنندگان را صدا می کند. فضای داخلی با شیشه های رنگی باشکوه روشن می شود 

قابل توجه ترین پنجره ، پنجره گل رز در بخش شمال است. این اثر هنری خیره کننده ۸۰ صحنه از عهد عتیق را نشان می دهد که حول مریم مقدس است. در آوریل سال ۲۰۱۹ ، آتش سوزی خسارت قابل توجهی به کلیسای جامع وارد کرد.

خیابان شانزه لیزه

با شکوهترین خیابان پاریس تا قرن هفدهم ، زمانی که توسط آندره لو ناتر محوطه سازی شد ، یک منطقه خالی بود. یک قرن بعد ، برنامه ریز مشهور شهر پاریس ، بارون هاوسمن ، ساختمانهای زیبا این بلوار را طراحی کرد. 

قسمت پایینی شانزه لیزه ، هم مرز با میدان  کنکورد ، شامل یک پارک بزرگ ، Jardin des Champs-lysées و موزه هنرهای زیبا Petit Palais است. قسمت فوقانی که تا طاق پیروزی امتداد دارد ، توسط فروشگاه های لوکس ، هتل ها ، رستوران ها ، کافه ها ، سینماها و تئاترها پوشیده شده است. این منطقه شلوغ گردشگران زیادی را به خود جلب می کند و محل تجمع پاریسی ها است.

شانزه لیزه به دلیل تأسیسات معتبر خود مانند Maison Ladurée ( خیابان ۷۵ خیابان شانزه لیزه) مشهور است ، یک فروشگاه شیرینی پزی مشهور به سالن چای در قرن هجدهم و شیرینی های خوشمزه (تخصص آنها “ماکارون” است)

اگرچه شانزه لیزه تصویری از تجلل دارد ، اما مکان های مقرون به صرفه بسیاری با بودجه مناسب گردشگران و دانشجویان نیز وجود دارد ، مانند فروشگاه اسباب بازی دیزنی ، فروشگاه لباس H&M ، استارباکس ، کوئیک ، برگر کینگ و مک دونالد.

موزه اورسی

این مجموعه پر زرق و برق از هنرهای امپرسیونیست به زیبایی در فضایی گسترده ایجاد شده است. این مجموعه نمایانگر کار همه استادان امپرسیونیسم است. این هنرمندان از استادان کلاسیک امپرسیونیست ادگار دگا ، ادوارد مانه ، کلود مونه و پیر آگوست رنوار گرفته تا هنرمندان پست امپرسیونیست مانند پیر بونارد ، پل سزان و ونسان ون گوگ هستند و هنرمندانی مانند تولوز لوترک .

موزه اورسی یکی از بهترین مکانها برای بازدید در پاریس است تا مروری بر تاریخ هنر امپرسیونیسم داشته باشد – از حرکت های آرام قلم مو ، مونه گرفته تا صحنه های وحشی و رنگارنگ گوگن. این موزه همچنین دارای دو کافه و یک رستوران مجلل است که ارزش تجربه کردن را دارد. در رستوران این موزه که قبلا بخشی از هتل d’Orsay بود و از آن به عنوان یک بنای تاریخی یاد می شد ، از سقف های طلاکاری شده و لوسترهای بزرگ استفاده شده است.

اپرای ملی پاریس

خانه اپرای Palais Garnier به سفارش ناپلئون سوم در سال ۱۸۶۰ توسط چارلز گارنیه به سبک باروک پرطراوت طراحی شد. گارنیر بیش از یک دهه ، از سال ۱۸۶۲ تا ۱۸۷۵ ، بی وقفه روی این پروژه کار کرد. امروز ، این بنای یادبود مجلل نمادی از  حکومت شاهنشاهی ناپلئون است.

در این نما ستون های کلاسیک و هشت مجسمه نمایانگر چهره های تمثیلی وجود دارد: شعر ، موسیقی ،   آواز ، نمایش و رقص. در این جا نیم تنه هایی از آهنگسازان ، از جمله روسینی ، بتهوون و موتسارت به تصویر کشیده شده است ، در حالی که مجسمه ای از آپولو با چهره های تمثیلی شعر و موسیقی قرار دارد. بازدیدکنندگان با ورود به ساختمان ، به دیدن  فضای داخلی مجلل ۱۱۰۰۰ متر مربعی خیره می شوند. بیشتر فضای این ساختمان با پلکان ورودی افسانه ای  مرمر ، که توسط چراغ های تزئینی تزئین شده است ، به سرسرای بزرگ می­رسند.

سالن تئاتر احساسی صمیمی دارد ، اگرچه می تواند ۲،۱۰۵ نفر را در صندلی های مخملی قرمز مخمل خواب دار خود جای دهد. بالکن های طلاکاری شده ، لوستر کریستالی عظیم و نقاشی سقفی به حیرت سالن  می افزاید و زمینه دراماتیک کاملی را برای اجرای فرهنگی ایجاد می کند.

اپرا گارنیه برای بازدیدکنندگانی که به دنبال تفریحات شبانه در پاریس هستند ، یک تقویم معتبر از رویدادها را میزبانی می کند . علاوه بر اپرا ، نمایش های باله ، کنسرت های موسیقی کلاسیک و مراسم های گالا نیز برگزار می شود . حضور در یک اجرا یک روش فوق العاده برای دیدن فضای داخلی ساختمان و لذت بردن از یک شب پر زرق و برق است. گزینه دیگر بازدید در طول روز است (بلیط ورود لازم است).

برای درک عمیق تر از خانه اپرای پاریس و میراث فرهنگی غنی آن ، گردشگران باید از  ( کتابخانه-موزه خانه اپرا) واقع در داخل ساختمان دیدن کنند. این کتابخانه و موزه شامل سه قرن بایگانی و همچنین نمایشگاه هایی است که به هنر اپرا اختصاص داده شده است. مجموعه دائمی موزه ، نقاشی هایی از لباس و مناظر ، همچنین یک بوتیک و یک رستوران مدرن شیک دارد که غذاهای تلفیقی ژاپنی-فرانسوی را سرو می کند.

میدان کنکورد

این میدان هشت ضلعی چشمگیر که بین سالهای ۱۷۵۵ و ۱۷۷۵ توسط معمار پادشاه لوئی پانزدهم ایجاد شده است ، در قلب پاریس قرن ۱۸ قرار دارد. میدان کنکورد با ابعاد باشکوه خود یکی از جذاب ترین میدان های شهر است. این صحنه چندین رویداد مهم تاریخی از جمله اعدام پادشاه لویی شانزدهم بود و بخشی از مسیر پیروزی ناپلئون بود.

این میدان مناظر شگفت انگیزی از مسیر پیروزی به سمت طاق پیروزی و دفنس ، و به سمت لوور ، و همچنین به مادلین و کاخ-بوربن ارائه می دهد. در مرکز آن یک ابلیسک مصری قرار دارد که توسط نائب السلطنه مصر به چارلز اهدا شد. 

طاق نصرت یا طاق پیروزی

طاق پیروزی به سربازانی اختصاص دارد که در ارتش های فرانسه و انقلاب اول (امپراتوری اول) (جنگ های ناپلئونی) جنگیده اند. ناپلئون ساخت این سازه عظیم را در سال ۱۸۰۶ سفارش داد اما در سال ۱۸۳۶ نتوانست ساخت آن را به پایان برساند. طاق عظیم ۵۰ متری که توسط JF Chalgrin طراحی شده است دارای نقش برجسته های برجسته با ارقام بزرگتر از اندازه واقعی است که تصاویر آن را نشان می دهد عزیمت ، پیروزی ها و بازگشت باشکوه ارتش های فرانسه.

نقش برجسته فرانسوا رود در سمت مقابل شانزه لیزه: عزیمت داوطلبان در سال ۱۷۹۲ ، در سطح داخلی طاق نام بیش از ۶۶۰ ژنرال و بیش از صد جنگ وجود دارد.

در پایین طاق پیروزی آرامگاه سرباز گمنام قرار دارد که در سال ۱۹۲۱ به عنوان یادبودی برای یک سرباز گمنام (نماد بسیاری از سربازان ناشناخته که در طول جنگ جهانی اول با شجاعت برای کشورشان جان باختند بدون اینکه هرگز به رسمیت شناخته شوند) تقدیم شده است. شعله یادبود در ۱۱ نوامبر ۱۹۲۳ برافروخته شد و از آن تاریخ تاکنون خاموش نشده است. هر شب در ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر ، آیینی برای شعله ور کردن مجدد شعله یادبود مقبره برگزار می شود.

از جمله مراسم 11 نوامبر(سالگرد آتش بس ۱۹۱۸) به منظور بزرگداشت کسانی که در جنگ از بین رفتند و ۸  مه جشن د لا ویکتوار (روز پیروزی) جشن پایان جنگ جهانی دوم، و رهایی از اشغال نازی ها و همچنین جشن های 14 ژوئیه (روز باستیل)

تورهای راهنما  به زبان های انگلیسی ، فرانسوی و اسپانیایی ارائه می شود. گزینه دیگر استفاده از تور Skip-the-Line است که دسترسی سریع به بنای یادبود و اجتناب از صف های طولانی را امکان پذیر می کند.

سفرهای دریایی رودخانه سن

برای جذب واقعی فضای جذاب پاریس ، گردشگران باید با قایق سواری در امتداد رود سن حرکت کنند. سفرهای دریایی رودخانه سن علاوه بر اینکه یکی از لذت بخش ترین کارها هنگام بازدید از شهر است ، به گردشگران امکان می دهد با دید دیگری از مناظر دیدن کنند. پل های رود سن ، برج ایفل ، کلیسای جامع نوتردام و موزه لوور از خیره کننده به نظر می رسند.

در حالی که یک سفر دریایی روزانه به گردشگران امکان می دهد شکوه بناهای تاریخی که توسط تابش آفتاب روشن شده اند را درک کنند ، اما عاشقانه ترین تجربه یک سفر دریایی عصرانه است. پس از غروب آفتاب ، چراغ­های شهر روشن می شوند که جلوه خاصی ایجاد می کند و به نوعی شهر جادویی به نظر می رسد. برای سفر دریایی که شامل شام است ، کروز دریایی Bateaux Parisiens Seine River را امتحان کنید . این سفر چهار ساعته گشت و گذار در نزدیکی تور ایفل حرکت می کند و میهمانان با سه وعده عالی پذیرایی می شوند.

کنسرت های موسیقی در کلیسای سنت شاپل

کلیسای مقدس

از کلیسای سنت شاپل بندرت برای عموم استفاده می شود اما غالباً محلی برای کنسرت های موسیقی است . گوش دادن به گروه کر یا اجرای موسیقی کلاسیک در این فضا یک تجربه روحانی الهام بخش است کلیسای سنت شاپل در میان عبادتگاه های قرون وسطایی جواهری نادر قلمداد می شود و مطمئناً یکی از نفیس ترین کلیساهای پاریس است .

این شاهکار معماری گوتیک از سال ۱۲۴۲ تا ۱۲۴۸ برای شاه لوئی نهم (سنت لوئیس) ساخته شده است تا آثار گرانبهایی را که از امپراطور بیزانس به دست آورده بود ، در خود جای دهد. 

 این محل به دلیل شیشه های رنگ آمیزی و شیشه های رنگی نفس گیر معروف است که باعث درخشش کم رنگ و هاله ای آرام از این مکان مقدس می شود. (توصیه می شود صبح و به ویژه در روزهای آفتابی از این پنجره ها بازدید کنید تا از درخشان ترین پنجره ها شگفت زده شوید.) دارای ۱۵ پنجره شیشه ای رنگی (با مساحت ۶۰۰ متر مربع) است که بیش از ۱۰۰۰ صحنه از کتاب مقدس ، اعم از عهد عتیق و جدید را به تصویر می کشد. داستانهای عهد. رنگها و نور نماد الوهیت و اورشلیم آسمانی است.

کلیسای سنت شاپل در کاخ لاسیته واقع شده است. برای یافتن به این مکان ، وارد دروازه آهنین کاخ دادگستری شوید و از حیاط داخلی آن عبور کنید. تورهای راهنما همه روزه بین ساعت ۱۱ صبح و ۳ بعد از ظهر در دسترس هستند.

تبلیغات :

جاذبه های گردشگری

عجیب ترین رستوران های جهان

کجا غذا میخورید؟ بعضی از رستوران ها ایده طراحی چینش میزها به شکل منحصر به فرد و خاص را وارد سطح جدیدی از ارائه خدمات

ادامه مطلب
راهنمای سفر

راهنمایان گردشگری

اگر به سفر کردن و ماجراجویی علاقه‌ مندید و دوست دارید تا در حین سفر درآمد نیز کسب کنید، تورلیدری یک شغل مناسب برای شماست.

ادامه مطلب
ایران گردی

ایران در میان برترین­ها

ایران در میان۵ مقصد برتر برای دوستداران چای سفرهای آشپزی همیشه بسیار محبوب بوده اند. با این حال برخی از مسافران طعم خاصی دارند و تعطیلات

ادامه مطلب

جدید ترین نوشته ها

تبلیغات :