جستجو
جستجو

۱۴ شهر برتر جهان برای بازدید

آنچه در این مطلب میخوانید

در این متن ۱۴ شهر برتر جهان را از بین بهترین شهرهای دیدنی جهان مورد بررسی قرار می دهیم. تا شما بتوانید هنگام تصمیم به مسافرت هوشمندانه مقصد را انتخاب کنید.

بر اساس اطلاعات بین المللی Euromonitor ، که یک مرکز تحقیقاتی مستقل است ، بیشترین بازدید از شهرهای جهان تا ۴۷ درصد از کل مسافران را به خود جذب می کند. آنچه تحقیقات نشان می دهد محبوب ترین شهرها از جمله هنگ کنگ ، بانکوک و لندن به طور مشترک بیش از ۷۲ میلیون بازدید کننده در سال را  به خود اختصاص داده­ اند.

بهترین شهرها برای بازدید از آسیا و اروپا گرفته تا خاور میانه و قاره آمریکا قرار گرفته­ اند. برای مسافرانی که برای سفر بعدی خود دنبال برترین­ها هستند لیستی از برخی از شهرهای برتر جهان برای بازدید معرفی شده است.

پاریس یکی از بهترین شهرهای دیدنی جهان

۱- ) پاریس ، فرانسه

پاریس ، فرانسه یکی از محبوب ترین شهرهای جهان برای بازدید  بوده و است زیرا مقصدی شاخص برای رویدادهای بزرگ زندگی مانند تعطیلات مهم ، نامزدی ها ، جشن ها و ماه های عسل است. همچنین با داشتن برنامه های منظم پرواز و تورهای مسافرتی ، مکانی آسان برای بازدید سریع است.

بسیاری از مسافران از پاریس  از  هنر لذت می برند و به گالری ها و موزه ها مانند موزه لوور و موزه اورسی می­روند. برخی از مسافران به پاریس می روند برج ایفل ، کلیسای جامع نوتردام و طاق پیروزی را ببینند .

نیویورک یکی دیگر از بهترین شهرهای دیدنی جهان

۲-) شهر نیویورک، آمریکا

عناصر بسیاری وجود دارد که شهر نیویورک را به یکی از بهترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. این شهر و مجسمه آزادی که مسافران هنگام ورود می بینند  با وال استریت و مشاغل بین المللی.

بیشتر مردم فقط برای اینکه بخشی از صحنه شهر باشند از شهر نیویورک بازدید می کنند. این مکان همان جایی است که مردم برای تحقق رویاها می روند ، تجربه هایی مانند دیدن نمایش برادوی ، تماشای زدن توپ معروف در شب سال نو در میدان تایمز و شرکت در تماشای فستیوال­هایی که در رژه روز شکرگذاری اجرا می شوند. شهر نیویورک جایی است که اتفاقات می افتد و مسافران از چشیدن این هیجان لذت می برند.

۳-) لندن، انگلیس

لندن به عنوان یکی از توریستی ترین شهرهای جهان هزاران گردشگری را به سوی خود می­کشد که  آرزوی  دیدار کاخ باکینگهام را در سر دارند و مشتاق دیدار  برج لندن ، ابی وست مینستر و کلیسای جامع سنت پل هستند. بخشی از آنچه لندن را به چنین رفتاری برای بازدید تبدیل می کند ، سیستم حمل و نقل عمومی آن است که دسترسی به آن را بدون اتومبیل از مکانی به مکان دیگر آسان می کند

۴-) بانکوک ، تایلند

شهر شلوغ بانکوک ، تایلند یکی از برترین شهرهای جهانگردی است که سالانه نزدیک به ۲۴.۱ میلیون بازدید کننده دارد. این شهر معمولاً اولین نقطه توقف برای هر کسی است که از طریق تایلند سفر می کند. بانکوک ترکیبی هیجان انگیز از مترو مملو از هواپیما ، آسمان خراش های عظیم ، معابد ، معماری تاریخی ، باغ های مجلل ، کاخ ها و رویدادهای ورزشی تقریباً شبانه مانند کیک بوکسینگ دارد که هزاران طرفدار را به خود جلب می کند.

بانکوک در ساعات روشنایی روز نیز فضای پرنشاطی دارد. مسافران با بودجه کم  هم می توانند سرگرمی ارزان ، و اقامتگاه های ارزان قیمت را پیدا کنند.

مسافران با بودجه نامحدود می توانند همه چیز را تجربه کنند ، از هتل های لوکس گرفته تا خرید بی رویه در فروشگاه های سطح بالای تا تجربه های سنتی تر ، مانند بازارهای شناور و سالن های ماساژ تایلندی که می توانید با کمتر از ۱۰ دلار یک ساعت آرامش داشته باشید ، محبوب است.

۵-) هنگ کنگ، چین

هنگ کنگ یکی از مشهورترین شهرهای جهان است. بیش از یک دهه به همین ترتیب باقی مانده و همچنان مسافران را به خود جذب می کند. با تخمین حدود ۲۹.۲ میلیون بازدید کننده در سال ، هنگ کنگ یک مکان مناسب برای تعطیلات است و خرید آن ، به ویژه برای چانه زنی ، بی نظیر است.

هنگ کنگ یکی از محبوب ترین شهرهای جهان است اما اگر قصد اقامت در قلب شهر را دارید یکی از گران ترین مکان ها برای سفر است. اگر کمی بیشتر از مناطق اصلی توریستی فاصله بگیرید ، می توانید اقامتگاههایی با قیمت کمی ارزان تر پیدا کنید. برخی دیگر از دلایل هجوم مسافران به هنگ کنگ عبارتند از: سیستم حمل و نقل عمومی آسان ، بنابراین نیازی به رانندگی نیست. پارک های تفریحی عظیم؛غذا خوری­های ۲۴ ساعته ،بزرگترین آسمان خراش های جهان؛ خرید همراه با چانه زنی برای کالاهای گران قیمت؛ و سواحل و کوههایی که دقیقاً در خارج از شهر قابل دسترسی هستند.

۶-) دبی، امارات متحده عربی

دبی در امارات متحده عربی مترادف با سبک زندگی لوکس است. در حالی که دبی یک مرکز تجاری بزرگ جهانی است ، مردم از تعطیلات در میان ثروتمندان و جاذبه های مورد علاقه آنها لذت می برند . دبی دارای بلندترین ساختمان جهان به نام برج خلیفه است و در آنجا گردشگران جاذبه های دیگری مانند بزرگترین مراکز خرید و آکواریوم را در بین بزرگترین جاذبه های جهان پیدا می کنند.

فضای فانتزی باشکوه دبی همان چیزی است که مسافران می خواهند تجربه کنند. از هتل ها و استراحتگاه های لوکس فوق العاده گرفته تا فضای سبز شهری ، مناظر ، صداها ، رنگ ها و دیگر تجارب حسی در دبی در هیچ مقصد دیگری نیست.

زندگی شبانه دبی و سواحل معروف دنیا نیز بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند ، کسانی که می خواهند از زیبایی طبیعی و ساخت دست بشر این شهر عجیب لذت ببرند.

۷-) سنگاپور

کشور کوچک آسیایی سنگاپور در طول سال مسافران را به خود جلب می کند و محبوبیت آن رو به افزایش است. جزیره سنگاپور ترکیبی خیره کننده از فرهنگ تاریخی با ساختمانهای قدیمی در میان آسمان خراش های بزرگ دارد. جذابیتی بین قدیمی و جدید وجود دارد به روشی که مناطق خرید محله های کوچک در بین مراکز خرید لوکس مگا وجود دارد که سنگاپور با آن شناخته شده است.

زیبایی سنگاپور دلیل دیگری است که مردم از آن بازدید می کنند نورپردازی­ها بی نظیر و  فضای وسیع سبز ، با باغ های شهری مانند باغ گیاه شناسی سنگاپور ، باغ ارکیده ملی و جنگل ابر شناخته شده است.

سنگاپور علاوه بر مکانی زیبا از نظر بصری ، شهری تمیز و ایمن است که جذابیت بالایی برای مسافران دارد.

😎 رم، ایتالیا

رم یکی از آن مقصدی است که در لیست های روزانه بسیاری از مسافران قرار دارد. فرهنگ رم و معماری تاریخی آن نقش اصلی آن است. کولوسئوم ، پانتئون  ، و واتیکان معمولا لیستی از چیزهایی است که گردشگران را به سوی خود می­کشد.

علاوه بر مکان های معروف فرهنگی ، بازدید کنندگان برای غذاهای معروف ایتالیایی اصیل خود ، از کنگر فرنگی گرفته تا اسپاگتی ، به رم می روند. گردشگران دوست دارند غذاهای اصیل ایتالیایی را امتحان کنند. این بناها و آثار هنری در سرتاسر رم همچنین برای بازدیدکنندگانی که می خواهند به داخل قدیمی ترین موزه های جهان قدم بگذارند ، مکان مناسبی است.

۹-) ماکائو، چین

ماکائو در جنوب چین به یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان به ویژه در بین ثروتمندان تبدیل شده است. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد: اول ، به دلیل اینکه ماکائو به یک کلانشهر سرمایه گذاری پر رونق تبدیل شده است ، افرادی که برای کار تجاری سفر می کنند نیز در شهر وقت می گذرانند ، با مردم محلی ارتباط برقرار می کنند و از جنبه های لذت بخش بیشتری از خریدها ، گشت و گذار ، و مسابقات اتومبیلرانی ورزشی استفاده می­کنند

دلایل دیگر محبوبیت ماکائو فرهنگ آن است. یک مکان چند فرهنگی است که ترکیبی از بومیان آسیا و اروپایی در مردم ، مغازه ها و غذاهای محلی است. میراث جهانی یونسکو در شهر قدیمی نمونه بارز آن است.

ماکائو همچنین به دلیل سواحل زیبا و باغ های شهری مانند Casa Garden و Sun Yat Sen Park مشهور است.

۱۰-) استانبول، ترکیه

یکی از مشهورترین شهرهای جهان استانبول ترکیه است ، بنابراین منطقی است که مردم بخواهند از آن دیدن کنند. این شهر مملو از مساجد و کاخ های تاریخی است که توسط کافه ها ، مغازه ها و هتل های شیک احاطه شده اند. حال و هوای آرام در استانبول جمعیتی را به خود جلب می کند که بعد از ظهرها با نوشیدن چای و یا کشف یک محصول قدیمی در فروشگاه های فروش محلی لذت می برند.

بازدید کنندگان از کشف ترکیب تاریخی و مدرن در محله های قدیمی لذت می برند. منطقه تاریخی سلطان احمد و منطقه توریستی استقلال دو نمونه هستند. استانبول به دلیل مناظر زیبا از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. معماری هنری خانه های کنار تنگه بسفر یکی از دیدنی ترین مکان های ترکیه است.

۱۱-) کوالالامپور، مالزی

کوالالامپور ، پایتخت مالزی ، سالانه پذیرای حدود ۱۳ میلیون بازدید کننده است. این شهر با موزه ها و مکانهایی مانند میدان بازار قدیمی با فرهنگ عجین شده ، اما با معماری مدرن برجهای دوقلوی پتروناس و مراکز خرید بزرگ تعادل برقرارشده است.  این شهر همیشه “روشن” است ، بنابراین در دیدار با مردم محلی ، غذاخوری و تماشای رویدادهای ورزشی می توانید در هر زمان از روز صحنه زندگی شبانه را پیدا کنید.

جذابیت کوالالامپور تا حدی به دلیل شهر فوق مدرن آن است اما زیبایی طبیعی که آن را احاطه کرده است نیز بر جذابیت آن افزوده است. جاذبه های مشهوری وجود دارد که حیات وحش منطقه را برجسته می کند ، از آکواریوم آکواریا و پارک پرندگان کوالالامپور گرفته تا پارک پروانه ها .

۱۲-) دهلی، هند

هند آنقدر کشور بزرگی است و چنان مورد توجه گردشگران است که چندین شهر اصلی آن از جمله دهلی در بین پربازدیدترین شهرهای جهان هستند. یکی از دلایل محبوبیت دهلی این است که به تعدادی از جاذبه ­های دیگر در هند نزدیک است ، بنابراین یک پایگاه مناسب است. مقبره همایون  اولین باغ آرامگاه هند و همچنین از تاج محل الهام گرفته است. این بنا توسط صنعتگران ایرانی و هندی ساخته شده و دوره جدیدی را برای معماری اسلامی آغاز کرد. همچنین با چارباغ و کانالهای زیبایی احاطه شده است. خانه عبادت بهایی که فضایی است که برای اقوام و مذاهب برای جمع شدن و عبادت در آن باز است. متون مقدس هر دین ممکن است در اینجا خوانده شود و دعاها خوانده شود.

این مکان عبادت مردم سالارانه است ، مفهومی کاملاً منحصر به فرد. این اثر همچنین یک اثر معماری فوق العاده زیبا است که به شکل گل ، به ویژه نیلوفر آبی ، با خوشه هایی از سازه های گلبرگ مانند از مرمر ساخته شده است. دهلی به بازارهای خود ، فروش کالاهای ارزان قیمت و غذاهای خیابانی معروف است ، دهلی تنها چند ساعت با آگرا فاصله دارد ، جایی که مسافران می توانند یک سفر یک روزه انجام دهند تا تاج محل را ببینید.

۱۳-) توکیو، ژاپن

کلانشهر توکیو در ژاپن یکی از مهیج ترین شهرهای جهان است ، به همین دلیل سالانه میلیون ها گردشگر به آنجا می روند. آنچه ژاپن را بسیار محبوب کرده است ، طوفانی از جاذبه های چشم نواز است ، از معابد باستانی گرفته تا برج توکیو

توکیو مشهورترین و بزرگترین بازارهای فروش ماهی ، و سوشی های نفیس جهان است. فرهنگ ژاپنی رنگارنگ و بازیگوش است  و این در پارک ها ، موزه ها و مراکز خرید توکیو منعکس می شود. با تجربه هایی مانند تلاش برای استفاده از کیمونو ، این فرصت را به گردشگران می دهند تا با فرهنگ سنتی ژاپن بیشتر  آشنا شوند.

۱۴) آنتالیا، ترکیه

دریای مدیترانه که در پس زمینه آنتالیای زیبای ترکیه نشسته است ، آن را به یک مکان تعطیلات مطلوب برای مسافران تبدیل کرده است. از سواحل ماسه ای زیبا و هوای گرم گرفته تا آبشارها ، صخره ها و غروب های خورشید ، تعطیلاتی عالی را خواهد ساخت.

سواحل لارا و کنییالتی از محبوب ترین ها هستند و به راحتی توسط بسیاری از تفریحگاه های مجلل که در ساحل قرار دارند قابل شناسایی هستند. علاقه مندان به تاریخ از آنتالیا دیدن می کنند تا خرابه های آسپندوس ، شهری باستانی را که به قرن ۱۶ بعد از میلاد باز می گردد ، کشف کنند. این شهر ترکیبی از مساجد ، کافه ها و یک میدان شهر قدیمی است که مردم محلی در آن جمع می شوند.

تبلیغات :

جاذبه های گردشگری

عجیب ترین رستوران های جهان

کجا غذا میخورید؟ بعضی از رستوران ها ایده طراحی چینش میزها به شکل منحصر به فرد و خاص را وارد سطح جدیدی از ارائه خدمات

ادامه مطلب
راهنمای سفر

راهنمایان گردشگری

اگر به سفر کردن و ماجراجویی علاقه‌ مندید و دوست دارید تا در حین سفر درآمد نیز کسب کنید، تورلیدری یک شغل مناسب برای شماست.

ادامه مطلب
ایران گردی

ایران در میان برترین­ها

ایران در میان۵ مقصد برتر برای دوستداران چای سفرهای آشپزی همیشه بسیار محبوب بوده اند. با این حال برخی از مسافران طعم خاصی دارند و تعطیلات

ادامه مطلب

جدید ترین نوشته ها

تبلیغات :