جستجو
جستجو

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری

آنچه در این مطلب میخوانید

در حالی که برخی از ما به ریلکس کردن در یک ساحل راضی هستیم ، برخی از مردم از گشت و گذار در مکان های ترسناک لذت میبرند.در این بخش قصد داریم از منجنیق های پر از جمجمه گرفته تا جزیره ای پر از مار، ترسناکترین مقاصد سفر به جهان را مورد بررسی قرار دهیم.

۱. هتل بانف اسپرینگز ، آلبرتا ، کانادا

این هتل ۱۲۵ سال پیش ساخته شده و پاتوق مهمان ها و مسافرین قطار کانادا میباشد.مهمانان بارها گزارش داده اند که خدمتکار و باربری در این هتل است که به آنها کمک میکند که وسایلشان را جا به جا کنند، قفل درها را باز کنند و یا چراغ های سالن را روشن کنند و دقیقا لحظه ای که برمیگردند تا به او انعام بدهند، میبینند که کسی نیست و این اتفاق بارها و بارها افتاده و توسط مسافرین مختلف در بازه زمانی مختلف گزارش شده است. جالب اینجاست که هنوز هم درخواست برای اقامت در این هتل بالا میباشد و هزینه هر شب اقامت از ۴۴۰ دلار کانادایی شروع میشود.

۲. قلعه بانگاره ، راجستان ، هند
این قلعه بقایای یک شهر قلعه ای است که توسط راجا باگوانت سینگ در سال ۱۵۷۳ میلادی ساخته شده است. این شهر قلعه ای مجموعه ای از کاخ های سلطنتی ، معابد بزرگ ، بازارها و عمارت ها بوده که امروزه یک مکان باستان شناسی است که به "خانه اشباح" معروف است. افسانه های هندی میگویند که سالها پیش در این قلعه حاکم شهر با خانواده اش و کشیشی زندگی میکردند. کشیش که یک جادوگر هم بود عاشق دختر حاکم Ratnavati  میشود و قتی با مخالفت دختر روبرو میشود او و خانواده اش را طلسم میکند که تا ابد آرامش پیدا نکنند و ارواحشان در قلعه سرگردان باشد.همین داستان باعث شده که این مکان، به فضایی توریستی تبدیل شده و جلب توجه زیادی کند.

۳. جزیره عروسک ها ، خوچیمیکو ، مکزیک
جزیره عروسک ها یک جزیره کوچک در جنوب مکزیکو سیتی است. این جزیره که هرگز به عنوان یک جاذبه گردشگری در نظر گرفته نشده بود ، محلی است که دختر بچه ای بطرز مرموز در آن کشته شده است. گفته میشود سالها پیش فردی که بعنوان سرایدار و نگهبان در این جزیره زندگی میکرده ناگهان متوجه جنازه دختر بچه ای میشود و مرگ او را گزارش میدهد، و بدنبال آن مرگ مرموز تا مدتها در مسیر آب عروسک های زیادی را مشاهد میکند که شناور اند. او تصمیم میگیرد به احترام روح دختر بچه آنها را از درختان آویزان کند ولی پس از مدتی برخی از ساکنین گزارش دادند که بین عروسک ها صدایی مانند نجوا شنیده و یا متوجه تغیر حالت صورت آنها شده اند. همین گزارش های پی در پی تبدیل به دلیلی برای هجوم گردشگران به این جزیره و تبدیل آن به یکی از جاذبه های گردشگری شده است.
۴. قلعه بریساک ، دره لوار ، فرانسه
قلعه بریساک که بلند ترین قلعه در فرانسه شناخته شده،در قرن یازدهم ساخته شده و دارای هفت طبقه با شکوه ، ۲۰۴ اتاق و سالن اپرای اختصاصی و ظرفیت برای ۲۰۰ نفر میباشد. این قلعه به مدت ۵ قرن بازدید کنندگان بسیار زیادی از جمله چارلز هفتم را داشته است. یکی از مهمانان این قلعه که باعث ایجاد وحشت در منطقه نیز شده ملقب به بانوی سبز است که گویا از آن دوره تا به امروز در آنجا مهمان است. بانوی سبز زنی است که سالها پیش در قلعه اقامت داشته و توسط شوهرش به قتل رسید. از آن به بعد مسافران چهره زنی را در سالنها مشاهده میکنند که شباهتی به مهمانان عادی ندارد و یا صدای فریاد اورا در اطراف قلعه میشنوند.
۵. تپه صلیب ها ، لیتوانی
مجموعه ای از بیش از ۲۰۰۰۰۰ صلیب چوبی در یک تپه کوچک در شمال لیتوانی قرار دارد که به عنوان اقدامی شورشی در سال ۱۸۳۱ علیه قیام روسیه آغاز شد. مذهب توسط روسیه شوروی ممنوع بود و در زمان جنگ، این تپه دو بار با بولدوزر تخریب شد. پس از استقلال لیتوانی در سال ۱۹۹۱ ، این مکان برای بسیاری از زائران مسیحی به مکانی مقدس و برای گردشگران به جاذبه تبدیل شد.
۶. تابوت های معلق ، ساگادا ، فیلیپین
این منظره که تبدیل به جاذبه ای برای گردشگران نیز شده یک دفن باستانیست که توسط قبیله ایگوروت در کوههای شمال فیلیپین انجام میشده است.این سنت دفن قصد دارد فرد فوت شده را به بهشت ​​نزدیک کند و یا برای اینکه کسی از قبایل دیگر نتواند به آنها برسد. بنابراین تابوتها را به کناره های صخره ها می بندند. هر تابوت فقط یک متر طول دارد ، زیرا جسد در وضعیت جنینی دفن شده است ، چراکه عقیده داشتند، مردم باید به همان شکلی که به دنیا وارد شده اند ، دنیا را ترک کنند.
۷. قلعه امیدهای خوب ، کیپ تاون ، آفریقای جنوبی
این قلعه که توسط استعمارگران هلندی ساخته شده است ، قدیمی ترین ساختمان در آفریقای جنوبی است و زمانی محل برگزاری بسیاری از عملیات های دولتی بود. در طول سال ها ، این قلعه شاهد مجازات ها و اعدام های وحشتناکی بوده است که گزارش های بسیاری درباره مشاهده ارواح را در پی داشته است. مشهورترین آن "بانوی خاکستری" است ،فردی با ظاهری زنانه که در حال دویدن و گریه کردن در درون قلعه است. جالب اینجاست که از زمان پیدا شدن جسد یک زن در حین حفاری ، وی تاکنون دیده نشده است. اکنون این قلعه خالی از سکنه است و دارای سه موزه عالی و یک رستوران است که مطمئناً ارزش بازدید را دارد.
۸. قلعه بران ، ترانسیلوانیا ، رومانی
این قلعه چشمگیر قرن ۱۴ به لطف رمان ترسناک Bram Stoker ، یک بنای ملی با شهرت و داستانی ترسناکی است. قلعه بران تنها قلعه در ترانسیلوانیا است که در توصیف رمان ترسناک دراکولا است. داستان قلعه درمورد یک خون آشام خونخوار ، کنت دراکولا میباشد که با ون هلسینگ شکارچی خون آشام درگیری دارند. افسانه ها می گویند که در روستاهای اطراف ، ارواح شیطانی به نام "استریگو" مانند مردم عادی در طول روز زندگی میکنند، اما شب ها روح آنها بدن خود را ترک می کند و مردم محلی را در خواب عذاب می دهد.
۹. برج لندن ، لندن ، انگلستان
این قلعه و میراث جهانی در سال ۱۰۹۷ ساخته شده است و بیش از ۹۰۰ سال سابقه دارد. برج لندن یکی از مکانهای پرحاشیه در انگلستان است که از پادشاهان سلطنتی گرفته تا زندانیان درآن شکنجه شده اند.مردم در طول این سالها شاهد اتفاقات ماورا الطبیعه بسیاری بودند که معروف ترینشان،آن بولین ، همسر پادشاه بدنام هنری هشتم است که بدن بی سر وی که به دستور پادشاه در سال ۱۵۳۶ گردن زده شد ، در حال پرسه زدن در برج دیده شده است.
۱۰. دروازه جهنم ، صحرای کاراکوم ، ترکمنستان
دروازه جهنم یک تو رفتگی غول پیکر گازی ، به اندازه یک زمین فوتبال آمریکایی واقع در صحرای کاراکوم است. این دهانه در سال ۱۹۷۱ شکل گرفت ، زمانی که یک دستگاه حفاری شوروی به طور تصادفی به یک منبع عظیم زیرزمینی گاز طبیعی برخورد کرد.آنها تصور میکردند که با روشن کردن این گازها،به زودی منبع تمام شده و شعله خاموش شود ولی با گذشت بیش از ۴۰ سال ، این حفره همچنان در حال سوختن است.
۱۱. کوه هوآ شان ، چین
دور تا دور کوه هوآ شان در چین گذرگاه های چوبی بسیار باریک برای عبور گردشگران ماجراجو وجود دارد.این کوه از لحاظ مذهبی حائذ اهمیت است. در راه عبور و صخره نوردی از این کوه با وجود خطرات احتمالی شما میتوانید از طلوع آفتاب نفس گیر ، غروب آفتاب ، دریای ابر ، مناظر کوهستانی باشکوه و مجموعه ای از مکان های جالب برای تقویت روحیه خود لذت ببرید.
۱۲. غوطه وری در یخ ، فنلاند

امروزه در فنلاند امکان شیرجه در استخر های یخی را برای گردشگران فراهم کرده اند که ممکن است برای برخی از ماها تصوری ترسناک و چیزی مشابه تایتانیک باشد. درحالیکه کاملن متفاوت و چیزی شبیه به یک دوش آب یخ و به همان اندازه سرحال کننده است.

۱۳.جزیره پاوگلیا، ونیز، ایتالیا

در یک سفر کوتاه به ونیز بد نیست توقفی در جزیره زیبای Poveglia داشته باشید. جایی که در زمان گذشته محل قرنطینه برای افراد مبتلا به طاعون بود. علاوه بر این ، این ساختمان این جزیره در اوایل قرن ۲۰ به عنوان یک بیمارستان روانی مورد استفاده قرار گرفت. شکارچیان ارواح ادعا می کنند این نقطه کانون فعالیت های ماورا الطبیعه است.
۱۴. نیروگاه هسته ای چرنوبیل ، اوکراین
در این قسمت میتوانید یکی از بدترین بلایای زیست محیطی جهان را از نزدیک مشاهده کنید.
درواقع ، نه تمام منطقه را، بلکه برخی از آنها را که طبق گزارش های انجام شده در معرض تابش اشعه نیستند و با دیدن کردن از آنها امکان بروز مشکل برای بازدید کنندگان نمیباشد. البته عجله نکنید مناطق خیلی زیادی هستند که هنوز بطور کامل امن نیست و ممکن است در ده سال آینده برای بازدید مناسب شوند.

۱۵. تورهای منطقه جنگی 
در صورت تمایل برای شرکت در چنین تورهایی باید با مراکز تخصصی برگزار کننده در ارتباط باشید که معمولا تورگردانان آنها، افسران و پرسنل سابق عملیات ویژه نظامی هستند.کسانی که به اتفاقات افتاده کاملا واقف اند و میتوانند کاری کنند احساساتی که برای آن به این تور آمده اید بطور کامل برانگیخته شود.
۱۶. Jacob’s Well ، تگزاس ، ایالات متحده آمریکا
این منطقه، بزرگترین غار زیر آب تگزاس از هزاران سال پیش است که تقریباً بدون وقفه منبع آب بوده است. برعکس ظاهر تصویر قرار نیست توسط این گودال بلعیده شوید، و این مسئله در صورتی امکان پذیر است که بتوانید به عمق ۳۰ متری رفته و در آجا توسط لجن های موجو بلعیده شوید.
۱۷. جنگل Aokigahara ، ژاپن
جنگل Aokigahara ، در دامنه کوه فوجی ژاپن ، سرسبز و متراکم و از نظر تئوری منطقه ای بسیار زیبا است. همچنین یکی از دلهره آورترین مکانهای کره زمین به حساب می آید. این جنگل  به اصطلاح "جنگل خودکشی" هم شناخته میشود و در طی یک سال بیش از ۷۰ نفر در آنجا خودکشی کرده اند و از آنجا که جنگل بسیار گسترده است ، مقامات نمی توانند همیشه اجساد را پیدا کنند پس این یعنی که بازدیدکنندگان ممکن است ناخواسته با چند تن از اجساد جامانده،ملاقات کنند. جالب است که در جنگل قطب نما به دلیل رسوبات مغناطیسی موجود در کف خاک کار نمی کند. به عبارت دیگر ، اگر در اینجا گم شوید تقریباً همانجا برای همیشه میمانید.

تبلیغات :

جاذبه های گردشگری

عجیب ترین رستوران های جهان

کجا غذا میخورید؟ بعضی از رستوران ها ایده طراحی چینش میزها به شکل منحصر به فرد و خاص را وارد سطح جدیدی از ارائه خدمات

ادامه مطلب
راهنمای سفر

راهنمایان گردشگری

اگر به سفر کردن و ماجراجویی علاقه‌ مندید و دوست دارید تا در حین سفر درآمد نیز کسب کنید، تورلیدری یک شغل مناسب برای شماست.

ادامه مطلب
ایران گردی

ایران در میان برترین­ها

ایران در میان۵ مقصد برتر برای دوستداران چای سفرهای آشپزی همیشه بسیار محبوب بوده اند. با این حال برخی از مسافران طعم خاصی دارند و تعطیلات

ادامه مطلب

جدید ترین نوشته ها

تبلیغات :